martes, 22 de mayo de 2007

JORNADES TIC 2006

Les noves tecnologies de la Informació i la comunicació s'han d'utilitzar en l'aula perquè als xiquets als qui, en un futur, donarem classe han nascut inmers en aquest món de tecnologia i informació. Pense que el professorat ha de renovar-se contínuament ja que no pot quedar-se aïllat d'aquests nous mètodes de docènciaque estan emergint. Amés hem de saber que hui en dia són pocs els xiquets i xiquetes que no tenen acces a un ordinador que tinga conexió a Internet. Aquesta és la meua opinió base per estudiar i aprendre a utilitzar les NNTT. Per això m'apunte a jornades, tallers, etc, relacionades amb la tecnologia.
L'any passat es van fer les segones jornades TIC de les que he tret molt informació i de la que vull destacar les conferències d'algunes persones que van vindre a mostrar el seu saber als alumnes de magisteri de la Universitat d'Alacant:

Albert Sangrà de la Universitat Oberta de Catalunya, "Educació a traves d'Internet: metodologies adeqüades al canvi".

De las seua ponència cal destacar tres punts bàsics:
-El impacte de les TIC en l'educació superior: Les TIC van nàixer per cobrir les necessitats dels estudiants que no podien assitir a les classes, degut a la distància, motius econòmics,etc. Per tot aquest existeixen diferents models d'educació per a cobrir eixas necessitats específiques dels alumnes/ as. Les TIC ofereixen una gran flexibilitat, àmplia cooperació, personalització, interactivitat i modernitat.
-Els mites i els errors: Sembla quasi impossible no parlar de les creences que es tenen sobre l'arribada de les noves tecnologies com per exemple si PowerPoint es sinònim de modern, si a Internet estan totes les respostes, si tenir pàgina web és el més important del món...
Per tot aquest a l'hora d'introdoir TIC a l'aula hem d'elegir entre tres opcions dades: Adaptació, reconstrucció o invenció.

Comentari: En la meua opinió de les tres opcions presentades crec que els docents hem d'optar per l'adaptació o reconstrucció depenent del cas, i en cas extrem i anant amb molt de cura inventar. Perquè si ens equivoquem podrem crear un conflicte cognitiu al xiquet molt dubtos i sense cap profit per al xiquet/ a.

Carme Barba "Fem millor WebQuest":

Comentari: Vam aprendre que una WebQuest és una estratègia d'investigació guiada amb recursos principalment d'Internet. Amb aquest mètode d'ensenyança s'aconsseguix un treball cooperatiu, s'utilitzen habilitats d'alt nivell i se li dóna als alumnes una certa autonomia. A l'hora de fer WebQuest els alumnes han de treballar de forma creativa i solidària i per descomptat constrastant tota la Informació que troben. Nosaltres com mestres hem d'avaluar tot el procés de formació i realització de l'activitat, l'alumne mai ha de sentir-se sol. També hem d'especificar els passos que han de realitzar els alumnes/ as perquè tots seguisquen una mateixa línia.

No hay comentarios: