martes, 22 de mayo de 2007

Integració de l'ordinador en Educació Infantil


Segons Rosalía Romero Tena de la Universitat de Sevilla en la seua ponència ens diu als mestres que l'ensenyança ha d'anar amb el marc cultural, de manera que hem d'utilitzar les Noves Tecnologies. La utilització didàctica del mitjà informàtic té com a fi obtindre unes destreses mínimes, aprendre i traure profit, però hem de distingir entre aprendre de l¡ordinador i aprendre amb l'ordinador. Ha d'haver una anàlisi prèvia dels recursos TIC i dels alumnes/ as que les utilitzaran. Després s'ha de fer una unitat didàctica amb tot el que això suposa, és a dir s'han de seleccionar els continguts i els objectius, el programari que utilitzarem i el disseny i la creació de l'activitat. Recomanacions metodològiques: Ha d'haver-hi un treball cooperatiu, s'ha de presentar amb anterioritat el que es va a fer, el mestre ha de tindre preparades activitats per als xiquets que acaben abans i terminades les activitats han d'imprimirse i arxivar-se. Recomanacions formatives: Familiaritzar-se amb les coses que es vagen a utilitzar, conéixer novetatsper a traure profit i tindreun lloc on arxivar els programes. Comentari: Pense que per a integrar l'ordinador a l'aula una bona proposta seria posar el racó de l'ordinador com si fóra com la resta de racons de la classe, i d'aquesta manera els xiquest i xiquestes de tres, quatre i cinc anys aniran familiaritzan-se amb aquesta ferramenta tecnològica que potser tinguen a casa però que els seus pares o germans no el deixen tocar.

No hay comentarios: