martes, 15 de mayo de 2007

Exemple a seguir d'integració de les TIC

Ací tenim un exemple d'integració de les TIC en Chile. La utilització de les pisarres digitals fomenten la participació activa dins de la classe, cosa que als col·legis espanyols no està del tot integrada. Veiem també l'ús de les anomenades "pokets" (agendes elctròniques....) com fomenten el companyerisme llevant de damunt el mite de que les tecnologies fomenten actituds sedentàries.
m'impacta molt com en països de llatinoamèrica, que estan menys desarrotllas, s'intenta superar aquella brexa digital a poc a poc.

6 comentarios:

Vero dijo...

Hola, Susana. Hem pareix molt interesasant el que comentes i també m'ha impresionat que en les països sudamericans hagen superat la bretxa digital. La pissarra digital és un tema que podries incloure al teu blog, ja que és una cosa novedosa i pots treure-li molts usos. M'agradaria saber més de tots aquestos temes de les Tic. Les noves tecnologies aplicades a l'educació són el futur, i crec que és interessant sber-ne més per al nostre futur professional. Fins una altra!

Anónimo dijo...

Moltes gràcies Verònica Server per visitar el meu blog, espere que t'enganxes com jo a tot el món de les noves tecnologies tan properes a nosaltres. En la entrada de hui dia 17 posare informació sobre la pissarra digital per a que tots coneguem més fons aquesta eina.
Susana Aranda

Anónimo dijo...

Susana! em pareix bé la utilització de les noves tecnologies a l'aula, perque la societat avança i l'escola ha de fer-ho amb ella. Però personalment, jo no estic dàcord amb açó, perque pense que poc a poc anira desapareixent les coses bàsiques de l'educació. Com per exemple saber corregir les faltes orotogràfiques, o calcular una simple operació matemàtica, coses tan sencilles, que als xiquets de hui día els costa molt de fer per les influencies de les noves tecnologíes.
Una abrçada

Susana A.G. dijo...

Hola Marina Paris!
Gràcies per visitar el meu blog. D'entrada cal dir que tot depen de com s'utilitzen les TIC a l'aula. Aquesta tecnologia ha d'integrarse per tal d'aconseguir un millor rendiment acadèmic dels xiquets i xiquetes. Com hauràs pogut veure a l'enllaç, en el vidi es mostren les opinions de molts xiquets i xiquetes que utilitzen les TIC, totes opinen positivament d'elles. Hem de pensar que les TIC no han de substituir els coneixements bàsiscs, sino fer-les més atractius.
Espere que t'haja servit d'ajuda.
Gràcies!

Anónimo dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
Anónimo dijo...

Pot ser tingues raó Susana. Introduïr els coneiximents ambs les TIC es una cosa nova y pot ser faça que els xiquets els aprenguen mitjor.Però jo pense que les TIC vindrien bé amb coneximents de memorització, perque els aprenentatges práctics, s'han après de tota la vida amb llapis i paper i han funcionat molt bé.
Així que pot ser el que hauriem de fer es utilitzar a l'aula un mètode mixte, amb noves tecnologies y amb llapis i paper.
Gràcies. Marina París